مجله تخصصی جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

تخلیه سینه

لینک 1

لینک 2

لینک 3

لینک 4

لینک 5

 

 

این کیست ها توده­ هایی هستند که داخلشان پر از مایع است و بسته به اینکه این مایع صاف باشد یا خونی، تقسیم بندی می ­شوند. کیست های کوچک ممکن است بر روی بقیه بافت سینه فشار آورده و باعث احساس درد شوند. کیست سینه اغلب شبیه انگور یا بادکنک پر از آب است، اما گاهی اوقات کیست سینه احساس سفتی می کند. دانستیم ماستکتومی چیست اما ارتباط آن با پروتز چیست؟ برای این کار لازم است جراح یک برش در اطراف نوک سینه فرد ایجاد کند سپس با استفاده از روش لیپوساکشن چربی های اضافی و بافت غده ای را تخلیه می کنند. ماستکتومی به عمل جراحی برداشتن تمامی بافت پستان از یک پستان (یا هر دو) گفته می شود که برای درمان یا پیشگیری از سرطان پستان صورت می گیرد. در جراحی لیفت سینه، پوست اضافی برداشته می شود و بافت پستان به سمت بالا کشیده می شود.

پس از جراحی پزشک تعدادی داروی مسکن تجویز کرده تا درد کمتری را احساس کنید و روزی برای باز کردن باندی که به دور سینه بسته شده است تعیین خواهد شد و بخیهها پس از 3 هفته کشیده خواهد شد. سپس بیمار بیهوش شده و اقدامات جراحی اعمال میشود. همچنین پزشک شما اطلاعاتی در مورد بیهوشی، محل عمل و اقدامات پیشگیرانهای که لازم است را در اختیار شما قرار میدهد. ممکن است پرستار بالا سر شما آمده و روی سینه با نوعی ماژیک محل برش را مشخص کند. مزیت این روش این است که، با خودداری از برداشت اضافه غدد لنفاوی، احتمال ورم بازو که یکی از عوارض شایع جراحی است، کم­تر می­ شود. در این روش، قسمتی از بافت پستان که دچار ضایعه است به همراه مقدار کمی بافت سالم اطراف آن، برداشته می­ شود و تلاش می ­شود که شکل کلی اندام حفظ شود. ماستکتومی به روش ­های مختلفی انجام می­ شود از جمله: ماستکتومی ساده یا کامل، ماستکتومی رادیکال، ماستکتومی رادیکال اصلاح شده، ماستکتومی پارشیال یا قطعه­ ای و چندین روش جراحی دیگر.

انجام جراحی و تعبیه ایمپلنت ها در بدن به دلیل ایجاد زخم یا سوراخ روی پوست بایستی حداقل یکسال پس از فالوپلاستی انجام گردد. شایع ترین حالت در این جراحی این است که بسیار ممکن است تا در این روش از نظر شکل ظاهری، اندازه پستان بازسازی شده شبیه پستان طرف مقابل نباشد. مردان عموما نیازی به جراحیهای ترمیمی با ایمپلنت ندارند چرا که به ترمیم شکل قفسه سینه کمک نمیکند اما پزشک میتواند به نوعی پستان آسیب دیده را طبیعی جلوه داده و نوک سینه را بازسازی کند. اما برخی عوارض طبیعی است. بزرگ کردن سینه بهوسیلهی جراحی، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است که در پروسهای یک تا دو ساعته تحت بیهوشی عمومی انجام میشود. در یک روش اکسپندر بافت موقتا در سینه جایگذاری می شود تا پوست پستان را در جای خود نگه دارد. • نام هرگونه دارو، ویتامین یا مکمل هایی که مصرف می کند را به پزشک خود بگویید.

پزشک شما میتواند نوع توده را تشخیص دهد و بفهمد که توده، سرطانی است یا نه. گاهی اوقات سلولهای سرطانی همچنان در بافت پستان هستند که پزشک مجبور است کل پستان را برداشته و تخلیه کند. جراحی سرطان پستان بخشی کلیدی در درمان «سرطان پستان» به حساب می آید که مستلزم خارج کردن بخش سرطانی است. • 8 تا 12 ساعت قبل از عمل چیزی نخورد و برای جراحی ناشتا بماند. 1. برای گذاشتن لوله سینه در قسمت قدامی قفسه سینه، بیمار بایستی در وضعیت طاق باز و در صورت امکان سر و تنه ۳۰ تا ۴۰ درجه بالاتر از سطح افق قرار گیرد. لوله ها با بخیه در جای خود ثابت می شوند. بعد از خواندن این نوشته مزایا و خطرات احتمالی را ارزیابی کنید و تنها شما هستید که می توانید برای خود تصمیم بگیرید. پزشک متخصص نیز باید در رابطه با دوره نقاهت پس از جراحی، مراقبت های پس از لیفت سینه، آمادگی های پیش از جراحی، هزینه عمل لیفت پستان، عوارض احتمالی و سایر موارد لازم با شما صحبت کند.

گن مخصوص باید به مدت شش هفته و در طول سپری شدن دوره نقاهت پوشیده شود. بعضی افراد در قسمت بالای بازو احساس بی حسی میکنند که ناشی از تحریک شدن عصب مربوط به خارج کردن غدد لنفاوی است که به مرور زمان بی حسی از بین میرود. اندوسونوگرافی به صورت سرپایی انجام می شود و بیشتر افراد به راحتی انجام آن را پشت سر می گذارند. • درد در اطراف ایمپلنت: گاهی ممکن است افراد در ناحیه ی اسکار و یا ایمپلنت احساس درد و ناراحتی داشته باشند. ZD یک بیماری مزمن پستانی نادر است که با التهاب موضعی و تخلیه محتوای چسبناک از آبسه در اطراف نوک پستان مشخص میشود. بیوپسی گره سنتینل عموماً یک روش مطمئن است. 5. تمریناتی که توسط پزشک گفته شده است را انجام دهید. ماستکتومی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. دراین روش پستان به طور کامل همراه با هاله و نوک پستان برداشته می شود و نیازی به برداشتن عضلات جدار قفسه سینه نیست. کل پستان، نوک پستان و هاله دور آن را همراه با غدد لنفاوی زیربغل و عضلات سینه­ای کوچک و بزرگ برمی­ دارند. پس از عمل در صورتی که غدد لنفاوی مشکوک باشد و یا مورد عمل قرار گرفته باشند، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود تا بررسی شود آیا سرطان به آن سرایت کرده است یا خیر.

  • ۰۰/۱۰/۰۱
  • عمید شهسواری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی